dissabte, 10 de maig del 2014

Pràctica 8: Google Sites

Google Sites

Hui a classe hem treballat amb Google Sites. Aquesta ferramenta és molt interessant ja que et permet crear pàgines Web de forma simple i gratuita. En aquesta podem penjar arxius, imatges, vídeos... 
En el nostre cas, vam fer servir Google Sites per a fer una Webquest. Aquesta té uns apartats ells que vos vaig a parlar i a més vos explicaré pas a pas com crear-la.

Les parts de les que ha de comprendre una Webquest són les següents:

0. Presentació: En aquesta primera part, podem posar un vídeo o fotografia representativa de la unitat que tractarem, així com el nom de les components que l'han realitzat baix i el títol del tema dalt.

1. Introducció: El segon apartar es tracta d'una presentació del que anem a fer en la webquest, semblant al lino-it.  En aquest haurà d'apareixer la raó de per què hem escollit aquest tema i no altre, per què aquest és important per als alumnes...

2. Tasca: Ací ha d'apareixer l'objectiu final que s’ha de distingir de la tasca final. Si per exemple es dona el cas de que l'objectiu final siga: que els alumnes coneguin els rius d’Espanya... La tasca finahauria de ser a mode d'exemplel: elaborar un mapa on apareguin els rius principals...

3. Procés:  En aquest apartat s'ha de resumir els objectius de cada activitat. En el nostre cas, ha d'haber-hi un total de 7 activitats, en les quals ha d'apareixer l'enunciat de cadascuna d'aquestes i el material necessari per a l'alumne.

4. Avaluació: En aquesta secció es tracta de proposar la nostra evaluació en forma de rúbrica.

5. Conclusió: És una reflexió pròpia en la que justifiquem l’ús de la webquest. Per això hem de posar-nos en la situació de que estem treballlant-la en classe i veure els avantatges i desavantatges que podem trobar-nos. Els problemes que han sorgit..... si els conceptes tractats han sigut molt elevants.... Ha permès a l’alumne guanyar habilitats digitals...

6. Bibliografia: Que hem emprat o d’on hem tret la informació.

7. Orientació per al professor: Es tracta de fer una justificació educativa. Com faríem servir aquesta activitat a l’aula, a mode de guia didàctica. Començaríem explicant a classe .... continuaríem amb... i finalitzaríem.... 

Una vegada ja tens clars les parts de la Webquest anem a pasar a explicar com crear-la.

Primerament hem de posar a Google  “Google Sites” i punxar en la primera opció. Si ja estem dins hem de poser el nostre correu electrònic de g-mail i nostra contrasenya. Si ja estem dins hem de punxar en Crear, situada en l'esquerra a la part superior.


A continuació apareixeran deferent tipus de plantilles, de les quals has de seleccionar: Plantilla en blanc.Aquesta opció et permet treballar d'una forma senzilla. També has d'omplir el títol de la Webquest i la ubicació.


A continuació, per a començar a crear-la dem de punxar en la part dreta superior, la primera opció que apareix en forma de llapis “Editar pàgines”, en aquesta opció pots canviar el nom del títol. En quant a les opcions del text, aquestes son similars a les d'un Word (tipus de font, color, grandària, justificació...).

Tenim diverses opcions per al text:
-Disseny: com distribuir el text: una columna, una barra lateral a la dreta...
-Tabla: afegir una tabla
-Ajuda: per si ens perdem
-Inserir: imatges, enllaços, vídeos


A continuació d'aquesta, la segona opció  és “Pàgina nova”. I seguidament si cliclem en "col·loca la pàgina en el nivel superior" anem creant l'índex i l'estructura de la pàgina.






 En la tercera opció tenim els ajustes on podem  eliminar la pàgina, copiar-la, imprimir-la, editar, guardar...



APORTACIONS PERSONALS
Una Webquest és una ferramenta que forma part del procés d'aprenentatge guiat, amb suports d'Internet, que promou l'utilització d'habilitats cognitives superiors, l'autonomia dels alumnes, el treball cooperatiu, inclou una avaluació real... Aquestes idea s'ha desenvolupat en ambients d'aprenentatge basats en les TIC.

La meua opinió sobre aquesta eina és molt positiva. És una nova forma que tenen els alumnes d'aprendre i per tant de alcançar majors coneixements de forma significativa. Astò és perque treballant de forma diferent i atractiva per a ells captem la seua atenció i aumenten les ganes d'aprendre.
Imatge de: Google

Personalment jo no coneixia aquesta ferramenta i m'ha semblat molt útil i fàcil d'utilitzar, encara que es necessiten un mínim de coneixements. També he de dir que és prou laboriosa si la fas completa. Però val la pena emprar-la per a que els xiquets aprengan de veritat i de forma divertida.

En la Webquest es pot treballar un tema en concret i amb un objectiu final. El que m'agrada és que per aconsegui-ho, s'han de seguir diverses activitats encaminades a arribar a eixe objectiu. D'aquesta manera els xiquets no perden el fil del que s'ha de fer. Per altra banda el que hi haja una avaluació, també fa que els alumnes facen bé les activitats, ja que tenen en compte que sel's va a valorar. Crec que actualment els mestres no utilitzen molt aquest suport en les seues aules, ja que pense que molts la desconeixen, pero és interesant que s'actualitzen. 

La següent pàgina (que és un pdf) : http://tecnologiaedu.uma.es/materiales/wq/archivos/cap2_WQ__ejemplos.pdf la he trobat molt útil per als mestres. Si la visualitzeu podeu veure molts exemples de Webquests detinades a alumnes de diferents edats i diverses assignatures. Podeu tindre models a seguir i diverses idees per a fer la vostra Webquest. M'ha semblat curiós que en un mateix pdf es mostreren tants exemples. Aquest és molt pràctic i t'ajuda a tindre una idea de com plasmar un tema d'aquesta forma.

El següent vídeo m'ha semblat molt interessant. Una mestra parla sobre com utilitzen la Webquest a l'aula. Als alumnes els motiva molt i els agrada. Aquest vídeo presenta la realitat de l'aula que es pot aconseguir amb esforç del mestre.



La següent presentació és un resum de tot el que hem aprés en aquest tema de les Webquest. Vos pot servis per a refrecas la memòria o també per a aclarir conceptes que no teniu massa clars o altres que no sabieu com quins son els seus autors. Aquest slideshare está molt bé explicat i de forma clara.


Tutorial sobre WebQuest from Pilar Etxebarria

Ara vos vaig a deixar un exemple amb imatges d'una Webquest feta per la meua companya Lydia i jo.





























APLICACIÓ DIDÀCTICA

La meua proposata està encaminada per al segon cile de Primària concretament per a 3er curs. Es tracta de fer una Webquest per als alumnes sobre la nostra alimentació i tindre una dieta saludable. Aquest l'aplicaria una vegada ja hem explicat un poquet el tema a classe.
Amb aquest tipus de recursos s'aplica la competència digital en les aules, a més d'altres com la lingüística o la interacció amb el món físic.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada