dimarts, 25 de febrer del 2014

Tema 3: Docència virtual: E-learning i B-learning.

TEMA 3: DOCÈNCIA VIRTUAL: E-LEARNING I B-LEARNING
Bon dia! Hui a clase hem donat aquest tema que vos vaig a presentar, el vaig a distribuir en sis punts tal i com ho ha fet el profesor.

1. Què es E-learning?
2. Característiques E-learning
3. Avantatges E-learning
4. Inconvenients E-learning
5. Què és B-learning
6. Aspectes importants d'un sistema B-learning

1.¿ Què és E-learning?
Hi ha diferents definicions per a E-learning les quals són les següents.
-Formació  que utilitza la xarxa com tecnologia de distibució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (intranet).
-Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix internet.
-Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi. 



2. Característiques E-learning
-Ús de navegadors Web per accedir a la información.
-Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
-Materials digitals i aprenentatge flexible.
-Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
-Aprenentatge mitjançant PC.
-Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu interactiu.
-Utilització d'eines síncrones i asíncrones.
-Administració dels materials en un servidor Web.
-Connexió professor-alumne separats per espai temps.
-Multimèdia/Hipertextual- Hipermedia. (Tenim diversos tipus de materials: vídeo, àudio, text...).

3. Avantatges E-learning.
-Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
-Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
-Permet la deslocalització del coneixement.(El coneixement està en qualsevol lloc i en qualsevol moment).
-Facilita l'autonomia de l'estudiant (pot treballar al seu ritme).
-Propicia una formació Just in TIme i Just for me. (Té informació en qualsevol moment i escollir el que millor s'adapta a les meues necessitats).
-Afavoreix una formació multimèdia.
-Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
-Estalvia costos i desplaçaments.
-Facilita l'ùs de materials en diversos cursos.
-Facilita una formació grupal i col·laborativa.

4. Inconvenients E-learning.
-Mes inversió de temps per part del profesor.
-Mínimes competències tecnològiques de professor i alumnes.
-Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom.
-Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor-alumne.
-Requereix més treball del convencional.
-Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.


5. ¿Què és B-learning?
Ara vos presente les diferents definicions de B-learning per diferents autors.
-Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual (Coaten, 2003).
-Combinació de les classes magistrals amb els execicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistrament de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'assessorament ( Brodsky, 2003).
-Qualsevol possible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
-Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional.(Amar, 2007)





6. Aspectes importatnts d'un sistema B-learning.
-Cal incloure en l'aprenentatge les propietats de l'espai virtual. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
-La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seua interpretació.
-Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.
-No s'aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats etc.
-Les tutories apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'ensenyament presencial com a distancia.
-Permet la informació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.

APORTACIONS PERSONALS  
 
 RD
En aquest vídeo pots veure diferències entre E-learning i B-learning. Tracta el tema del temps, que moltes vegades el col·legi o el centre d'estudi està molt lluny i per tant es perd molt de temps. Però crec que per a l'eduació e-learning s'han de tindre uns bons coneixements sobre les TIC i també dispondre de temps tant del professor per a elaborar tots els continguts, com del alumne per a organitzar el temps i entendre tot allò que necessiten.
Des del meu punt de vista veig més funcional i útil, el B-learning, ja que a més de l'educació virtual, tens un professor per a guiar-te i no i ajudar-te en tot allò que necessites.
Aquest tipus d'educació virtual el veig aplicable per a fer l'educació a distància, si per exemple no vius en el lloc on es dóna el curs, o t'has d'anar a viure a un altre lloc, o si fas una activitat alternativa o treballes i no et concideixen els horaris, d'aquesta forma pots fer-ho quan vulgues i en el moment que vulgues.


Si ets mestre i t'agradaria impartir un curs e-learning, ací vos deiexe un vídeo que et diu com pots fer-ho.


He de mencionar el m-learning, molt relacionat amb els anteriors, a diferència, aquest és utilitzat amb dispositius petits, inalàmbrics i portàtils com mòbils, I-pots, tablets...

Aquestes pàgines vos poden ajudar a entendre millor el tema, i a més coses interesants que no estan en aquest.
http://blogfolioveronica.blogspot.com.es/2009/03/diferencias-entre-el-e-learning-y-el-b.html

http://unirelearningmaster.blogspot.com.es/2011/03/ventajas-y-desventajas-del-b-learning-e.html

http://www.puce.edu.ec/documentos/TODOSOBREELEARNING.pdf





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada